آشنایی با نحوه کار درمارولر

dermaroler

نحوه استفاده از درمارولر چگونه است؟

ممکن است از خود بپرسید: «چگونه وارد شدن صدها سوزن کوچک در صورت می‌تواند سبب ایجاد آرامش شود؟ و چرا کسانی  این کار را انجام می دهند؟»  این کار در نگاه اول ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما میکرونیدلینگ فواید زیادی  برای پوست دارد، از جمله:

  • کاهش چین و چروک و علائم کشش پوست
  • کاهش اسکار آکنه و تغییر رنگ پوست
  • افزایش ضخامت پوست
  • جوانسازی صورت
  • افزایش جذب محصولات مراقب پوست

برای هر کسی که به دنبال راهی برای مقابله با این نگرانی ها در خانه است، میکرونیدلینگ ممکن است پاسخ آن باشد. میکرونیدلینگ که اغلب به عنوان درمارولینگ یا درمان القای کلاژن شناخته می شود، یک روش زیبایی است که در آن هزاران سوزن کوچک از طریق یک دستگاه غلتشی به سطح پوست وارد می شوند.

درمارولینگ سبب ایجاد زخم های کوچک در سطح پوست می شود که منجر به تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود. کلاژن فراوان ترین پروتئین موجود در بدن انسان و مسئول نگه داشتن بافت همبند مانند پوست، ماهیچه ها، تاندون ها، غضروف ها و استخوان ها است. این پروتئین دوست داشتنی ترکیبی است که ما را جوان و زیبا نگه می دارد. متأسفانه، اعتقاد بر این است که تولید کلاژن پس از ۲۰ سالگی در هر سال حدود ۱ درصد کاهش می یابد، که به معنای ایجاد پیری است.

علی رغم اینکه درمارولینگ ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما در واقع یک روش کم تهاجمی در نظر گرفته می شود. با این حال، روند بازیابی تا حد زیادی به طول سوزن های استفاده شده بستگی دارد. بدیهی است که هر چه سوزن‌ها طولانی‌تر باشند، زخم عمیق‌تر می‌شود و این بدان معناست که زمان بهبودی طولانی‌تر است. در جدول زیر اندازه سوزن های مختلف مورد استفاده برای رفع مشکلات مختلف پوستی ذکر شده است.

مشکل پوستی طول سوزن (میلی‌متر)
اسکارهای آکنه کم عمق ۱ میلی متر
اسکارهای آکنه عمیق ۱.۵ میلی متر
منافذ بزرگ ۰.۲۵ تا ۰.۵ میلی متر
هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (لک) ۰.۲۵ تا ۰.۵ میلی متر
تغییر رنگ پوست ۰.۲ تا ۱ میلی متر
پوست آسیب دیده با آفتاب ۰.۵ تا ۱.۵ میلی متر
خطوط ناشی از کشیدگی پوست ۱.۵ تا  ۲ میلی متر ( ۲ میلی متر در خانه استفاده نشود)
اسکار های ناشی از جراحی ۱.۵ میلی متر
رنگ و بافت ماهموار پوست ۰.۵ میلی متر
چین و چروک ها ۰.۵ تا ۱.۵ میلی متر

نحوه استفاده از درما رولر:

برای استفاده از درمارولر این مراحل را دقیقا دنبال کنید تا از هر گونه خطر و عفونت ناخواسته جلوگیری کنید.

مرحله ۱) تمیز کردن صورت

در ابتدا با یک شوینده مناسب نوع پوست خود، آن را به خوبی تمیز کنید. قبل از هر درمان نیدلینگ، سر درما رولر را زیر آب جاری داغ بشویید.

مرحله ۲) بی حس کردن

قبل از اعمال عامل بی حسی کل ناحیه درمارولینگ را کاملاً تمیز کنید و صورت خود را با حوله خشک کنید. برای محافظت از پوست در برابر هرگونه عفونت دستکش بپوشید و مقدار کمی کرم بی حس کننده بمالید و بگذارید کرم بی حس کننده حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس کرم را پاک کنید و با خیال راحت به درما رولینگ را  ادامه دهید.

مرحله ۳) درما رولینگ

با دستی که غلتک درما را نگرفته، پوست را کمی سفت بکشید. با دست دیگر، غلتک را در جهت چپ به راست، بالا به پایین و مورب حرکت دهید. مراقب باشید فشار بیش از حد سوزن را در یک جهت وارد نکنید. به خصوص باید از تحریك بیش از حد روی ناحیه چشم و استخوان گونه خودداری كنید.

حرکت درمارولر به شکل ستاره ای باشد. حداکثر ۵ بار افقی، ۵ بار عمودی و ۵ بار مورب. غلتک را در هر جهت پنج بار بغلتانید. رفت و برگشت برابر با دو رول است. غلتک درما را کمی بلند کنید یا زاویه غلتش را تغییر دهید و به ابتدا برگردید. این تضمین می کند که شما به همان کانال پریک نخواهید رسید. از فشار متوسط ​​استفاده کنید. اما ، به خصوص زمانی که از سوزن های بلندتر از ۰.۵ میلی متراستفاده میشود از فشار بسیار کم در اطراف چشم خود استفاده کنید. ابتدا می توانید درمارولر را در کل پوست فقط به صورت افقی بچرخانید، وقتی کل پوست تیمار شد سپس درمارولر را به صورت عمودی و در نهایت به صورت مورب (در عرض) بغلتانید. از هر تکنیکی که با آن راحت هستید استفاده کنید، تا زمانی که تعداد خراش ها در هر سانتی متر مربع را کم و بیش به طور مساوی پخش کند.

 

skin needling شرکت زیبایی سلامت دانژه

 

مرحله ۴) مراقبت از پوست

سرم مناسب مراقبت از پوست را به طور یکنواخت روی ناحیه تحت درمان قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست باقی بمااند.

مرحله ۵) مرطوب کننده و تسکین دهنده

یک محلول تسکین دهنده و مرطوب کننده یا ماسک صورت را روی ناحیه تحریک شده و قرمز رنگ قرار دهید.

مرحله ۶) پس از مراقبت

بعد از هر بار استفاده سر درما رولر را زیر آب جاری داغ بشویید. برای ضد عفونی بهتر، می توان از الکل ۷۰ درصد نیز استفاده کرد.

بهتر است که در هفته اول پس از درمان، ناحیه تحت درمان را از نور خورشید دور نگه دارید. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب همراه با کرم های کلاژن ساز غنی شده با ویتامین های C و A توصیه می شود.

اگر پوست بعد از درمان با درمارولر حساس شد، توصیه می شود تا زمانی که پوست تسکین یابد، دیگر از درما رولر استفاده نکنید. سوراخ های ریز ایجاد شده از سوزن پوست، در لایه شاخی به طور طبیعی ظرف یک روز بسته می شود.

استفاده از درمارولر برای چه افرادی توصیه نمیشود؟

استفاده از درمارولر برای افرادی که دارای عفونت های فعال، اختلالات پوستی مزمن، مشکلات لخته شدن خون، ترمیم زخم طولانی یا بدخیمی های پوستی، آکنه فعال، اگزما، روزاسه، پسوریازیس، کراتوز شدید خورشیدی و خال ها یا زگیل های برجسته هستند، توصیه نمی شود

هر چند وقت یکبار باید درما رول کنید؟

اینکه چند بار درما رول می کنید به طول سوزن هایی که استفاده می کنید بستگی دارد. در جدول زیر حداکثر تعداد دفعاتی که می توانید از درما رولر در یک بازه زمانی معین استفاده کنید آمده است.

طول سوزن (میلی‌متر) تعداد دفعات استفاده
۰.۲۵ میلی متر هر روز
۰.۵ میلی متر ۱ تا ۳ بار در هفته
۱ میلی متر هر ۱۰ الی ۱۴ روز
۱.۵ میلی متر هر ۳ الی ۴ هفته
۲ میلی متر هر ۶ هفته (در خانه استفاده نشود)

چگونه می توان نتایج میکرونیدلینگ را با مراقبت های بعدی افزایش داد؟

برای اینکه نتایج خود را بهبود دهید، از محصولاتی استفاده کنید که بر آبرسانی، التیام بخشیدن و افزایش تولید کلاژن تمرکز دارند. بهترین کاری که می توانید بعد از رولینگ انجام دهید استفاده از ماسک های ورقه ای و سرم هایی دارای ترکیبات موثر القای تولید کلاژن و ضد پیری همانند ویتامین C یا سدیم آسکوربیل فسفات، نیاسینامید، عوامل رشد اپیدرمی، اسید هیالورونیک (HA) و … می باشند.

derma 5 1 شرکت زیبایی سلامت دانژه

 

امتیاز به این مطلب:
5/5 - (22 امتیاز)
ارسال مقاله به:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 items سبد استعلام
×

مشاوره و پشتیبانی

×